reklama

Najväčší volebný podvod: Počas vlády Smeru nevzniklo žiadnych 130 000 pracovných miest!

Tvrdenie, že vláda Smeru vytvorila 130 tisíc nových pracovných miest, je obrovský predvolebný podvod. Žiadni noví pracujúci nepribudli - Smer len zaviedol odvody pre dohodárov, a pripočítal ich do štatistík Sociálnej poisťovne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)

Do politiky som vstúpil z dvoch dôvodov.

Prvým bolo, že som sa vo svojej agentúre - ktorú som za 17 rokov vybudoval od nuly a bez eurofondov či štátnych zákaziek - prvýkrát stretol so žiadosťou o úplatok. Odmietol som, a hrozne ma to naštvalo.

Po druhé, chcel som urobiť niečo dobré pre Slovensko. Ako podnikateľ som vedel tvoriť pracovné miesta - na rušenie zbytočných papierovačiek a zlepšovanie podmienok som sa rozhodol zamerať.

Ako minister hospodárstva vo vláde Ivety Radičovej som spustil plán Singapur - a aj vďaka nemu vzniklo 54 tisíc skutočných pracovných miest za rok a pol.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nezamestnanosť, výška platov a byrokracia sú najväčšie problémy, ktoré trápia Slovákov. Preto sa tejto témy drží aj strana Smer - hoci ťahá za kratší koniec povrazu.

Najprv Smer tvrdil, že podľa Štatistického úradu vzniklo za posledné štyri roky na Slovensku sto tisíc nových pracovných miest. Išlo však len o manipuláciu štatistikami. Pred dvoma týždňami sme ukázali, že tretinu z týchto sto tisíc miest tvorili ľudia, čo si prácu našli v zahraničí, a takmer dve tretiny nezamestnaní na aktivačných prácach. Áno, zametajú síce ulice v reflexných vestách, ale nie sú to pracovné miesta!

Smer teda po našej tlačovke prestal používať údaj o sto tisíc pracovných miestach. A začal používať iný údaj: že vraj vytvorili až 130 tisíc pracovných miest. Štatistický úrad je vraj nepresný (snáď ich v Eurostate nepočuli :-)) a oveľa presnejšie údaje majú údajne v Sociálnej poisťovni - kde pribudlo 130 tisíc ľudí v evidencii dôchodkového poistenia. A to mal byť dôkaz, že počas vlády Smeru pribudlo 130 tisíc pracovných miest.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takto to napríklad v nedeľu na TA3 tvrdil minister práce Ján Richter:

Obrázok blogu

Lenže.

V Sociálnej poisťovni žiadni noví pracujúci nepribudli. Tých 130 tisíc nových ľudí v dôchodkovom poistení tvoria dohodári, ktorým Smer od 1. 1. 2013 zaviedol povinné odvody!

Chápete tú zvrátenosť?

Zdanili ľudí, zobrali im peniaze z dohôd. Dohodári, ktorí už pracovali aj predtým, sa museli nanovo zaregistrovať v Sociálnej poisťovni. A namiesto aby ich za to hanba fackala, pretože toto postihlo najmä tých najchudobnejších, Smer sa tvári, že to sú nové pracovné miesta!

Ošklbali ľudí, donútili ich registrovať sa, čo dovtedy nemuseli, a teraz sa to ešte vydávajú za nárast zamestnanosti!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pravda sa však dá odhaliť veľmi jednoducho. Aj pred rokom 2013 museli zamestnávatelia za dohodárov platiť odvody - úrazové. A keď sa pozriete na vývoj úrazového poistenia, zistíte, že v ňom žiadnych 130 tisíc ľudí nepribudlo.

Obrázok blogu

Takže bublina spľasla.V Sociálnej poisťovni nepribudlo žiadnych 130 tisíc pracujúcich - údaje z úrazového poistenia dokazujú, že naopak, počas vlády Smeru 4861 ľudí ubudlo!

Naopak, SKOK! má najlepší program na zvyšovanie platov a zamestnanosti. Je to plán Singapur, ktorý som začal realizovať už ako minister vo vláde Ivety Radičovej - a vzniklo 54 tisíc nových pracovných miest.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Singapur nie je ani pravicový, ani ľavicový. Dokážeme ho presadiť v každej vláde. Ak vyhrá Sieť, tak so Sieťou, ak vyhrá voľby Most, tak s Mostom. A ak bude skladať vládu Smer - čo vyzerá byť skoro isté - tak aj so Smerom.

Nie je to mnou preferovaná možnosť, ale ak nebudeme mať na výber, hovoríme to jasne a bez vykrúcačiek: program na tvorbu pracovných miest a zvyšovanie platov je pre nás tak dôležitý, že ak to bude jediná možnosť, sme ochotní ho ísť presadzovať aj vo vláde so Smerom. Lebo sedieť v opozícii na zadku nemá žiaden zmysel.

Je totiž psou povinnosťou každého politika presadzovať program a sľuby, ktoré dáva pred voľbami. Voliť strany, ktoré chcú dobrovoľne ísť len do opozície, ak voľby nedopadnú podľa ich predstáv, nemá žiaden zmysel. To sú skutočne prepadnuté hlasy - z opozície sa totiž vôbec nič dôležité nedá presadiť.

Smer nedokáže tvoriť pracovné miesta, a jasný a merateľný plán, ako to dosiahnuť, nemá okrem SKOK!u ani žiadna iná politická strana. Preto budeme bojovať až do posledného dňa volieb - pre Slovensko a pre ľudí je dôležité, aby sa zamestnanosti venoval niekto, kto má jasný plán a vie, čo treba robiť. Ľudia v SKOK!u to už raz dokázali, počas vlády Ivety Radičovej - a dokážeme to znova!

Juraj Miškov

Juraj Miškov

Bloger 
  • Počet článkov:  50
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vyskúšal som si aké je to byť prvorodeným synom, bratom troch súrodencov, priateľom, partnerom, manželom a otcom. Bol som škôlkárom, pionierom, gymnazistom, vysokoškolákom. Viem, aké je to byť brigádnikom, čašníkom, novinárom, vysokoškolským učiteľom, manažérom, podnikateľom, poslancom, aj ministrom hospodárstva. Ale zistil som, že zo všetkého najdôležitejšie je žiť tak, aby mi mohli na náhrobný kameň vyryť epitaf: "Mal som šťastie, žil som šťastne". Aktuálne som aj predsedom politickej strany SKOK - Európski liberálni demokrati. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu