reklama

O strachu a o voľbách

Keby som chcel vyhrať voľby, mohol by som Vás strašiť desaťtisícmi barbarov, ktorí každodenne útočia na naše hranice. Alebo stovkami tých, čo tu sú a pod pláštikom noci sa chystajú znásilniť naše ženy a pozabíjať našich mužov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Mohol by som vyzývať do boja v mene "starých Slovákov” (inak, pohanov ako repa), či v mene kresťanskej cyrilometodejskej" tradície, tak dôležitej pre niektorých pohrobkov komunizmu. 

Mohol by som Vás varovať, že každého jedného z Vás pozorne sledujem. Mohol by som kopírovať pomýlené facebookovské statusy, hoaxy, za každou vetou dať po Borisovom vzore aspoň tri výkričníky za zvolanie - “Toto tu nechceme" - a presviedčať Vás v jednej ruke so Slobodným vysielačom o svojej pravde, medzi ktoré patrí varovanie o nebezpečnosti chemtrails, očkovania, či o tom, že pyramídy postavili mimozemšťania.

Mohol by som Vás strašiť Maďarmi, Američanmi, Židmi, homosexuálmi, juvenilnou justíciou, ktorá už len čaká na ten správny moment ako práve Vám ukradnúť dieťa. Existuje možno ďalších tisíc spôsobov ako Vás strašiť. 

Hra na strach vyšla dokonale takému Borisovi Jeľcinovi. V roku 1996 ho za nedôveryhodného považovalo viac ako 50% Rusov a považovali ho za priamo zodpovedného za stav krajiny. Rusi sa chystali na výmenu vládcov. Ale jednej veci, ako Jeľcina, sa báli viac. Vojny a nedostatku potravín. V agresívnej kampani Jeľcin za využitia štátnych a súkromných médií, ktoré ovládali spriatelení oligarchovia, Jeľcin tento strach využil a znásobil. Voľby nakoniec vyhral.

Dnes sme svedkami takejto “jeľcinovskej" kampane. Modrí strašia Ficom a prepadnutým hlasom vo voľbách, červení utečencami a teroristami, lebo dobre vedia, že modrých by sa dnes už nikto nebál.

A politici? Tí sa najviac boja toho, že sa ľudia prestanú báť. Precitnú. A zistia, že ich žiadni politici neochránia.

Pre tých, ktorí sa neboja, máme voľbu. Program bez strašenia

Juraj Miškov

Juraj Miškov

Bloger 
  • Počet článkov:  50
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vyskúšal som si aké je to byť prvorodeným synom, bratom troch súrodencov, priateľom, partnerom, manželom a otcom. Bol som škôlkárom, pionierom, gymnazistom, vysokoškolákom. Viem, aké je to byť brigádnikom, čašníkom, novinárom, vysokoškolským učiteľom, manažérom, podnikateľom, poslancom, aj ministrom hospodárstva. Ale zistil som, že zo všetkého najdôležitejšie je žiť tak, aby mi mohli na náhrobný kameň vyryť epitaf: "Mal som šťastie, žil som šťastne". Aktuálne som aj predsedom politickej strany SKOK - Európski liberálni demokrati. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu