reklama

Deň, ktorého som sa bál

Úprimne, už dlho som sa nebál dňa tak, ako toho dnešného. Dňa, ktorý nasleduje po nočných barbarských útokoch v Paríži. Útokoch, ktoré zmenia životy nielen nám, ale aj ostatným Európanom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (123)

Obeťami sú desiatky nevinných ľudí a ich príbuzní. Útoky zo včerajšej noci nás veľmi ľahko môžu naviesť na cestu nepriateľstva a podnecovania nenávisti voči ľuďom, ktorí s nimi spoločné nič nemajú.

Tieto útoky neboli len na Paríž a Francúzsko, ale aj na Slovensko a zvyšok slobodnej Európy. Je teraz iba na nás, či pôjdeme cestou zneužívania týchto útokov na šírenie nenávisti a strachu, alebo či si s chladnou hlavou zvolíme cestu rozumu a hľadania spoločných riešení. Dúfal som, že hlavne politici si uvedomia situáciu a ak už pre nič iné, tak z úcty k obetiam útokov nebudú túto tému politicky zneužívať, odsúdia terorizmus a nie že druhých dychom dodajú, že za to môžu utečenci. Bohužiaľ, ako sa ukázalo, bolo to len moje zbožné prianie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je nesprávne, aby sme svoj hnev obrátili voči nevinným a vybúrili sa na nich, namiesto toho, aby sme trestali iniciátorov týchto zverstiev. Teroristom ide o šírenie strachu a nenávisti. Terorizmom nikdy neporazia demokraciu, pokiaľ im v tom sami nebudeme pomáhať. Nemôžeme svoje hodnoty, ku ktorým sme boli vychovaní – pomoc druhým a ľudskosť – nahradiť nenávisťou a strachom z neznámeho. Naopak, pomoc druhým a ľudskosť posilnime a pomôžeme tak zvyšku Európy, ktorej sme pevnou súčasťou.

V tvári strachu, tento národ vie, ako sa brániť, zmobilizovať svoje sily a znovu poraziť teroristov. – verme, že tieto slová francúzskeho prezidenta Francois Hollande zo včerajšej noci budú inšpiráciou aj pre ostatné politické špičky a nájdeme spôsob, ako potrestať tých, ktorí sú zodpovední za tieto barbarské činy. Verím, že aj na Slovensku sa nájde sila na to, aby sme sa ako politici dokázali posadiť za jeden stôl, napriek rozdielnym názorom v mnohých témach a pracovali na riešeniach, ktoré nás spoja a ľuďom pomôžu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nesmieme zovšeobecňovať a obviňovať tých, ktorí s útokmi nemajú nič spoločné. Je veľmi dôležité, aby sa európske politické špičky dohodli a ukázali jednotný postup proti spoločnému nepriateľovi - terorizmu. Spoločnú ochranu hraníc, jednotnú diplomaciu, ale aj účinnú obrannú a azylovú politiku. Riešenia, ktoré ochránia Európanov, ale zároveň budú ľudské voči tým, ktorí potrebujú našu pomoc. Fanatici sa totiž boja jedného - že ľudia v slobodnej Európe nájdu spoločne riešenia, ktoré sú dobré, spravodlivé a robené rozumom i srdcom. Žiadna z krajín nevyhrá tento boj osamotená.

Juraj Miškov

Juraj Miškov

Bloger 
  • Počet článkov:  50
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vyskúšal som si aké je to byť prvorodeným synom, bratom troch súrodencov, priateľom, partnerom, manželom a otcom. Bol som škôlkárom, pionierom, gymnazistom, vysokoškolákom. Viem, aké je to byť brigádnikom, čašníkom, novinárom, vysokoškolským učiteľom, manažérom, podnikateľom, poslancom, aj ministrom hospodárstva. Ale zistil som, že zo všetkého najdôležitejšie je žiť tak, aby mi mohli na náhrobný kameň vyryť epitaf: "Mal som šťastie, žil som šťastne". Aktuálne som aj predsedom politickej strany SKOK - Európski liberálni demokrati. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu