reklama

Veľké smerácke finále privatizácie ropných zásob

O tom, že SMER-SD si pripravuje privatizáciu núdzových zásob ropy a ropných výrobkov som už písal už pred necelými dvomi rokmi a neskôr aj v ďalšom blog poste.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Schválením zákona č. 218/2013 smeráckou väčšinou prešli 1. decembra 2013 núdzové zásoby ropy a ropných výrobkov spod Správy štátnych hmotných rezerv pod novovzniknutú verejno-súkromnú Agentúru pre núdzové zásoby ropy a ropných výrobkov (EOSA).

Vláda Roberta Fica argumentovala zachovaním kontroly štátu nad ropnými rezervami, nakoľko väčšinový podiel v novej agentúre zostával v rukách štátu (70%) a zvyšok dostali k dispozícii súkromníci.

Jeden z dôvodov pre založenie verejno-súkromnej agentúry bol účtovný trik, vďaka ktorému chcel minister Kažimír vyňať ropné rezervy spod verejnej správy a vypomôcť si tak pri konsolidáciii verejných financií optickým znížením verejného dlhu o 465 miliónov EUR.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kažimírov „gaťafalš“ sa však nepáčil Eurostatu, ktorý zníženie dlhu neuznal. Podľa štatistického úradu EÚ má štát nad núdzovými ropnými rezervami pretrvávajúcu kontrolu, aj keď agentúra nie je súčasťou verejnej správy.

Preto sa vláda na včerajšom zasadnutí rozhodla „reštrukturalizovať“ agentúru, ktorá vznikla iba pre nejakým polrokom. „Vypracujeme nový model“, povedal po rokovaní vlády Kažimír.

Skúste si tipnúť, ako bude nový model agentúry s polmiliardovými ropnými aktívami vyzerať a kto bude mať nad ňou kontrolu . Štát to už rozhodne nebude. Vraj, lebo Brusel. Fíkané.

Juraj Miškov

Juraj Miškov

Bloger 
  • Počet článkov:  50
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vyskúšal som si aké je to byť prvorodeným synom, bratom troch súrodencov, priateľom, partnerom, manželom a otcom. Bol som škôlkárom, pionierom, gymnazistom, vysokoškolákom. Viem, aké je to byť brigádnikom, čašníkom, novinárom, vysokoškolským učiteľom, manažérom, podnikateľom, poslancom, aj ministrom hospodárstva. Ale zistil som, že zo všetkého najdôležitejšie je žiť tak, aby mi mohli na náhrobný kameň vyryť epitaf: "Mal som šťastie, žil som šťastne". Aktuálne som aj predsedom politickej strany SKOK - Európski liberálni demokrati. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu