reklama

Ficova vláda kriminalizuje podnikateľov

Vláda Roberta Fica chce bojovať proti daňovým podvodom a zvýšiť efektivitu výberu dane z pridanej hodnoty, ktorá je dnes na žalostnej úrovni 50%. Horšie ako Slovensko je na tom v Európskej únii už len Grécko. To je cieľ, proti ktorému nemožno nič namietať, skôr naopak, podporiť prípravu opatrení v záujme lepšieho výberu daní. Nuž, ale ako to už väčšinou býva, keď dvaja robia to isté, výsledok ešte nemusí byť rovnaký.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Ficova vláda pripravila balík opatrení s názvom Akčný plán boja proti daňovým podvodom. Jedným z opatrení bolo aj vytvorenie inštitútu finančnej zábezpeky pri registrácii DPH rizikovými osobami. Toto opatrenie dostalo svoju legislatívnu podobu v novele zákona o DPH.

V dôvodovej správe ministerstvo financií uvádza, že cieľom zavedenia inštitútu finančnej zábezpeky je „sprísnenie podmienok pre registráciu za platiteľa dane pre rizikové subjekty, ktoré v súčasnosti alebo v minulosti vlastnili alebo riadili spoločnosti, ktoré majú alebo mali nedoplatky na dani z pridanej hodnoty voči daňovému úradu, a rozšírenie právomoci daňového úradu zrušiť registráciu za platiteľa dane v odôvodnených prípadoch s cieľom vylúčiť z registra platiteľov dane a zo systému dane z pridanej hodnoty osoby, ktoré sú rizikové a zneužívajú systém na neoprávnené čerpanie nadmerných odpočtov,"

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď sme toto opatrenie v parlamente kritizovali a tvrdili, že zavedenie povinnej finančnej zábezpeky sa negatívne dotkne každého začínajúceho podnikateľa (pretože ho možno podľa schválenej novely zákona považovať za rizikový subjekt) a zvýši mu náklady spojené so začiatkom podnikania, predstavitelia Smeru nás obviňovali, že zbytočne preháňame a možno až obhajujeme daňovým podvodníkov.

Rozdiel medzi nami a vládou Roberta Fica je jednoznačný. My nepovažujeme každého začínajúceho podnikateľa za daňového podvodníka. Na Slovensku sú tisícky poctivých podnikateľov, ktorí zamestnávajú ľudí a zodpovedne si plnia všetky povinnosti voči štátu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kriminalizovať podnikateľov tým, že každého z nich budeme považovať za potenciálneho "dépeháčkára" je prístup, s ktorým nemôžeme v žiadnom prípade súhlasiť. Takýto postoj demotivuje ľudí podnikať a vedieť sa o seba postarať bez pomoci štátu.

Ako to vyzerá v praxi? Začínajúcim podnikateľom je na základe metodického pokynu Finančnej správy stanovená finančná zábezpeka vo výške minimalne 2-tisíc eur.

Dnes sme však svedkami toho, že správca dane bežne stanovuje začínajúcemu podnikateľovi aj zábezpeku 5-tisíc eur, ktorú musí do 20-tich dní zložiť na účet v Štátnej pokladnici. Takýto konkrétny prípad mladého začínajúceho podnikateľa sme prezentovali aj na našej tlačovej besede.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak by som ako začínajúci podnikateľ dostal pred 20-timi rokmi pri zakladaní spoločnosti od štátu podmienku zloženia finančnej zábezpeky vo výške 5-tisíc eur nikdy by som nemohol začať podnikať a vybudovať úspešnú firmu, ktorá dnes dáva prácu viac ako sto ľuďom.

Môj celkový štartovací kapitál pre podnikanie nebol totiž viac ako práve tých 2-tisíc eur.

Juraj Miškov

Juraj Miškov

Bloger 
  • Počet článkov:  50
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vyskúšal som si aké je to byť prvorodeným synom, bratom troch súrodencov, priateľom, partnerom, manželom a otcom. Bol som škôlkárom, pionierom, gymnazistom, vysokoškolákom. Viem, aké je to byť brigádnikom, čašníkom, novinárom, vysokoškolským učiteľom, manažérom, podnikateľom, poslancom, aj ministrom hospodárstva. Ale zistil som, že zo všetkého najdôležitejšie je žiť tak, aby mi mohli na náhrobný kameň vyryť epitaf: "Mal som šťastie, žil som šťastne". Aktuálne som aj predsedom politickej strany SKOK - Európski liberálni demokrati. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu